C# da SQLite kütüphanelerinin eklenmesi

Posted by Unknown On 8 Şubat 2015 Pazar 0 yorum

  Eveeet bir proje yapalım dedik sıvadık kolları girdik projemize bir baktık ki veritabanı kullanmak gerekiyormuş. İyi tamam dedik kullanırız ne kullanıcaz? baktık şöyle pratik mi pratik kurulumsuz basit bir access var. Hemen daldım access de yazdım projeyi sonra bir sıkıntı çıkıyor soruyorsun millete access kullanma ona gidiyorsun sakın access yapma. Dediler ki o şirin gözüken canavardır :)  ( ilerde sıkıntı çıkarıyormuş ) tamam dedik o zaman ne kullanalım bir baktık millet SQL Express diye ölüp bitiyor. Tamam dedik bizde kurarız öğreniriz SQL Express i ve neticede zorlu bir kurumdan sonra birsürü sıkıntı çektikten sonra ( yok dil ayarı yok string derken ) setup alayımda projeyi dağıtayım dedim. puuuuuffff  her şey o anda bitti neden çünkü SQL Express kurulu olmayan bilgisayarlarda çalışmıyormuş... Neyse lafı daha uzatmadan veritabanı olarak SQLite kullanmaya karar verdim sonunda :)

  SQLite da öle kolay lokma değilmiş malesef :) Şimdi SQLite da bir sürü arayüz proğramları mevcut hatta firefox da bile eklenti ile yapılabiliyor. ancak ben Türkçe desteği de olan SQLite Administrator'u tercih ettim. Buradan indirebilirsiniz. Bunu indirdikten sonra zaten biraz karıştırınca mantığı anlarsınız ki Türkçe proğram. Neyse şimdi SQLite ile visual'ı ayarlamaya geldik. Malesef ki internette neredeyse hiç Türkçe kaynak yok bunun için ilklerden olucam ben çok aradım siz hemen halledin inşallah. Tabi bunun içinde google da ön sıralarda olmak lazım bunun içinde yorumlarınız ve sayfada kalmanız gerekli önemle duyrulur :)

  Tamam arkadaşlar arayüzüde anladığımıza göre şimdi bağlıyalım öncelikle bizim neredeyse tek ve yegane kaynağımız http://www.sqlite.org/ adresi. Şimdi buraya giriniz. Buradan Eğer Visual Studio 2010 kullanıyorsanız 32 bit windows olanın ilk seçeneğini indirin. Kalın yazıyla yazmışlar zaten yok eğer 2012 kullanıyorsanız yine 32 bit Freamwork 4.5 i indirin kurun.

   Daha sonra proğramı açın referans ekleden bunu kurduğunuz yere yani (en azından bende öle )
C:\Program Files (x86)\System.Data.SQLite\2012\bin adresinde System.Data.SQLite.dll olanı projenize ekleyin. 2010 indirenler onu eklesin aman ha. Şimdi name space imize Using System.Data.SQLite ekledikten sonra çalımaya başlayabilirsiniz :))

  Hadi Sağlıcakla kalın önerilerimi unutmayın ;)

0 yorum:

Yorum Gönder