C# SQLite veritabanı ile setup alma

Posted by Unknown On 11 Şubat 2015 Çarşamba 0 yorum

  Arkadaşlar Merhabalar :)

 Bir önceki yazılarımda SQLite macerasına başlamıştık öncelikle onları hatırlatmakta fayda var

Şimdi ise setup alırken nelere dikkat etmemiz gerektiğine bakalım. Öncelikle ilk yazımda indirmeniz gereken dosyayı paylaşmıştı ve referance olarak bir tane .dll eklemeniz gerektiğinden bahsetmiştim. Bu proğramı kendi bilgisayarınızda çalıştırmak için yeterli ancak setup alıp başka bir bilgisayarda proğramı çalıştırmaya gelince işler değişiyor. 
Öncelikle hangi freamwork de çalışıyoruz iyi bilmemiz gerekiyor. Mesela eğer visual studio 2012 de çalışıyorsanız ve de ayarları hiç değiştirmediyseniz çalıştığınız freamwork .Net freamwork 4.5 dir.Eğer visual studio ile çalışıyorsanız bildiğim kadarıyla .Net freamwork 4.0 dır. Şimdi ben visul studio ile çalışıyorum ancak eğer siz 4.5 freamwork de proğramı setup ederseni şunu bilin ki xp bilgisayarlarda çalışmayacaktır çünkü xp ler en fazla 4.0 destekliyor :) 
Güzel bir proğram yaptığımızda ise bunun her bilgisayarda çalışmasını arzularız öncelikle ben de sırf bu yüzden proğramımın ayarlarını değiştirip 4.0 freamwork de çalışıyorum. Ayarlamayı bilmeyen için ve bu konuyu daha fazla dağıtmamak adına başka bir yazımda paylaşmayı düşünüyorum.
Öncelikle ilk yazımda verdiğim ve freamwork'ünüze uygun olan dosyayı bilgisayarınıza indirdiniz. SQLite.dll yi de referanslara eklediniz ancak burda atladığımız bir nokta programın çalışması için 2-3 referans daha eklememiz gerekecek bunları yazıyorum şimdi

SQLite setup için gereken .dll ler

  • EntityFramework.dll
  • System.Data.SQLite.dll
  • System.Data.SQLite.Linq.dll
  • System.Data.SQLite.EF6.dll
Bu .dll lerin hepsini indirdiğiniz dosyanız da mevcut. Referans ekle kısmından projemize ekliyoruz daha sonra hepsinin tek tek properties özellikleirni True yapıyoruz. Böyle yapınca bi bakıyoruz ki bizim .exe nin yanına hepsi gelmiş. ( Gelmediyse Debug--> Release değişimi yapın ). Setup ı alırken de bunların hepsini setup klasörümüze ekliyoruz ve artık proğramımız en azından veritabanımız her bilgisayarda çalışır hale geliyor :)

0 yorum:

Yorum Gönder