C# ReportViewer Setup da hata hata hata sonunda Çözüm :)

Posted by Unknown On 1 Ocak 2015 Perşembe 3 yorum


   Arkadaş programa bir reportviewer ekliyelim dedik setup da hata hata hata kafayı yedim. Allah'a şükür çalıştı sonunda. Burada yaziim de birdahakine aynı hataları yaşamıyalım.

   Şimdi öncelikle ReportViewer kullandık iyi güel database seçtik adaptör oluşturduk onu ona bağladık filan sıkıntı yok. sıkıntı nerde sıkıntı setup oluşturmada. Bu ReportViewer denen şey bir türlü çalışmadı başka bilgisayarda. Öncelikle ilk bilmemiz gereken şey bu ReportViewer'ın çalışması için gereken dll'ler


  •   Microsoft.ReportViewer.Common.dll
  •  Microsoft.ReportViewer.WinForms.dll
  •  Microsoft.ReportViewer.ProcessingObjectModel.dll
  •  Microsoft.SqlServer.Types.dll
  Bunlar olmadan bizim ReportViewer denen şey çalışmıyormuş. Peki bunlar nasıl yükleniyor?. Şimdik öncelikle ReportViewer kullanmaya başlayınca ilk ikisi kendiliğinden geliyor reference kısmımıza. Açıp bakabilirsiniz:). Daha Sonra sıkıntı diğer ikisinde 3. yü eklemek için Reference-->Add Reference-->Browse ye tıklıyoruz.
Oradan
C:\Windows\assembly\GAC_MSIL\Microsoft.ReportViewer.ProcessingObjectModel\version 11.0.0.0\Microsoft.ReportViewer.ProcessingObjectModel.dll   tarzında birşey olacak ama bu sizde olmaya da bilir o zaman ne yapıyoruz. Hemen buraya tıklıyoruz indirip kuruyoruz tekrar bakıyoruz artık olması gerek :) 4. içinde aynı yöntemi yapıyoru onu da referanslarımıza ekliyoruz. 

  Bitti mi? Hayırr bundan sonra bu eklediğimiz referansların hepsinin üzerine geliyoruz sağ tık yapıp properties kısmına giriyoruz. Oradan Copy Local kısmını True olarak belirliyoruz.(4 içide). Daha sonra garanti olması açısından programı kapatıp programın olduğu yerde bi klasörünün içine bunlar gelmiş mi bakıyoruz ( debug veya relase hangisi ile çalışıyorsanız ikisinden birinin içindedir.) Geldiyse sıkıntı yok tekrar devam ediyoruz setup oluşturma kısmına geçiyoruz burda dikkat etmek gereken şeyler
  1-) Ben vs 2012 ile alıyorum setubu setup klasörünün içininde bu dll leri mutlaka atın.
  2-) Daha sonra da aynı klasöre Report.rdlc dosyamızı kesinlikle ekliyoruz ve mutlu mesut setup alıyoruz :))


3 yorum:

Piccosstech dedi ki...

sayenizde çok büyük dertten kurtuldum. teşekkürler

Unknown dedi ki...

Rica ederim bende kafayı yiyordum az kalsın :)

Unknown dedi ki...

Sana helal olsun dostum, eline emeğine sağlık, problemim setup oluşturma değildi, raporu başka pclerde çalıştıramıyordum. Makalen sayesinde çalıştırabildim. Çok minnettarım. Eline sağlık

Yorum Gönder